رضا میری کارگردان سارا و آیدا

خرید بک لینک

مصاحبه با کارگردان فیلم سارا و آیدا، رضا میری
در مورد سارا و آیدا آن موضوعی که توجهتان را جلب کرد چه بود؟
قضاوت. پنهانکاری. میدانید که اینها مسائلی است که جامعه ما در سالهای اخیر از آنها بسیار رنج برده و آسیبدیده است. به این دلیل هم برای ساخت این فیلم برایم نکات و مضامین مهمی بودند که میخواستم در فیلمم بهشان اشاره کنم. یک نکته دیگر که در این مدت زمان خیلی روی من تاثیر داشت این فکر بود که ما بهعنوان آدمهای امروز تا چه اندازه پاي كارهايي كه انجام ميدهيم، ميايستيم. ما انسان امروز آیا به رفاقت همین ارزشی را میبخشیم که در سابق بدان گونه بود؟ همه اینها در کنار هم شدند فیلم سارا و آیدا...
در این فیلم و دیگر فیلمهایی که تیم شما و آقای اسعدیان ساختهاید، مضامین اخلاقی نقش زیادی دارد. این اتفاق را البته فقط در آثار شما نمیبینیم و میشود گفت کلیت سینمای ایران در سالهای اخیر تاکید زیادی روی این مضامین داشته است. دلیل این رویکرد از نظر شما که یکی از نمونههای این نوع سینما را ساختهاید، چیست؟
شاید بشود در پاسخ پرسش شما به کمرنگشدن اخلاق در جامعه اشاره کرد و البته نیازی که حس کردیم جامعه به چنین فیلمهایی دارد. در کل شرایط جامعه ما جدا از فیلمسازان ما نیست. بیاخلاقی در جامعه نهادینه شده است. سینمای ایران تلاش میکند شرایط را تغییر دهد. البته در این شرایط چند جور میشود کار کرد. یکیاش این است که به نمایش تلخیها و سیاهیها بپردازی و دیگر اینکه در نمایش این موارد روزنه امیدی هم باز گذاری و راهحلی ارایه کنی؛ که من خودم سعی کردم این کار را در فیلمم به انجام رسانم.

+ نوشته شده در پنجشنبه هجدهم آبان ۱۳۹۶ساعت 12:23&nbsp توسط عماد ولی زاده |

زندگی سفر است نه مقصد...

ما را در سایت زندگی سفر است نه مقصد دنبال می‌کنید

برچسب: کارگردان, نویسنده: بازدید: 126 تاريخ: پنجشنبه 18 آبان 1396 ساعت: 15:16

صفحه بندی